1. Za oblíbený nedělní výlet do nákupního centra můžeme vděčit starověkým Římanům, kteří postavili úplně první nákupní centrum, takzvaný Trajanský trh
1. Za oblíbený nedělní výlet do nákupního centra můžeme vděčit starověkým Římanům, kteří postavili úplně první nákupní centrum, takzvaný Trajanský trh
Zdroj: www.flickr.com
2. V minulosti, konkrétně ve středověku, lidé platili daně nejen penězi, ale i oblečením a materiály.
3. Každý rok se prodají desítky tisíc výtisků módních časopisů, ale ten úplně první se prodal v Německu v roce 1586.
Zdroj: www.pinterest.co.uk
4. I když moderní módní časopisy si lidé asociují s ženským publikem, první francouzský módní magazín z roku 1678 byl určen právě opačnému pohlaví.
5. Jedna z nejnepravděpodobnějších postav historie, která přiložila ruku k evoluci módního průmyslu byl legendární vojenský generál Napoleon Bonaparte. Jeho přínos, sice malý, ale významný, byly knoflíky na rukávech. Tento trend byl povinně zaveden v kruzích francouzské armády poté, co si všiml, že si vojáci otírají nos do rukávu.
6. Vogue a Harper’s Bazaar, dva z nejpopulárnějších módních magazínů dneška, se objevily v 20. letech 20. století, což je nejvýznamnější módní dekáda.
7. Slovem "vintage" se označují jen ty kousky, které byly vyrobeny před více než šedesáti a méně než sto lety.
Zdroj: www.piqsels.com
8. Naopak, slovo "retro" v souvislosti s módou označuje moderní věci, které kopírují "vintage" styl.
9. Kdo by neznal logo zeleného krokodýla? Toto logo bylo vytvořeno v roce 1933, a tak získalo prvenství v designérských logách.
10. Ve svých začátcích se kabelky používali k tomu, aby pomáhaly ženám najít si manžela. Modernější podoba dámských kabelek byla navržena v 19. století a každá žena si je doladila dle vlastního gusta různými vzory, barevným vyšíváním, a podobně.
Zdroj: www.vintagedancer.com
11. Dnes si v průměru každá žena za život koupí 145 kabelek.
12. Od roku 1992 zdraželo mnoho věcí, avšak oblečení a módní doplňky zažívají opačný trend a během posledních tří dekád zlevnily až o 8,5%.
13. Každý rok se vyhodí v průměru 7 milionů tun materiálu. Navzdory úsilí mnoha firem více recyklovat, pouze 12% veškerého materiálu se podaří použít znovu.
14. Stále se však najdou firmy, které svým jedinečným přístupem jsou šetrné k přírodě a originální zároveň. Například britská módní návrhářka Stella McCartney přišla s kolekcí dámských tašek vyrobených z kukuřičních listů a slámy.